tips : produktfoto

 
Produktfoto är väldigt enkelt, och kanske är det enklaste när man väl kan ljussättningen. Till de här bilderna har jag andvänt mitt fönsterljus och åter speglat det med en reflexskärm (min hemma gjorda) som jag har placerat så att det inte blir några onödiga skuggor. På den första bilden som jag kallar orginal har jag bara satt en vit hylla bakom motivet (är sååå mycket enklare att bara sätta ett vitt papper) och knäppt av några bilder. På bild 2 har jag även ett färglatt papper under. Då tycker jag att bilden får mer liv och blir gladare, därför är det min favorit.
 
Till din mini studio:
 
  • motiv, kamera (väldigt viktigt, hehe ;D )
  • vitt papper/ annat föremål
  • bord att ställa motivet på
  • reflexskärm (inte nödvändigt)
  • annat papper/tyg att ha under (inte nödvändigt)

Kommentarer
Postat av: Alice Gustafsson

Bra tips!! :D

Svar: Hihi tack :D
Frida Wennerfors

2012-08-05 @ 19:08:39
URL: http://aliceaphotodream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0