Bloggdesign tips- Genomskinlig bild med mouseover

Flera som vill att jag lägger in designtips, så här kommer ett tips! Vill du ha som jag, en lite vittonad (det blir vitt för att jag har en vit bakrund) bild med mouseover.


Här är koden:


<style type="text/css">
img{opacity: 1;
-webkit-transition: opacity 0.7s linear;
-webkit-transition: all 0.5s ease-out;
-moz-transition: all 0.5s ease-out;
transition: all 0.5s ease-out;}

img:hover{opacity: 0.6;
-webkit-transition: opacity 0.7s linear;
-webkit-transition: all 0.3s ease-out;
-moz-transition: all 0.3s ease-out;
transition: all 0.3s ease-out;}
</style>


Jag har valt att förhindra högerklick på bloggen så klicka cmd + c istället. Om du har mac... Finns säkert något sånt för pc ;)


lägg in den någonstans mellan <head> och </head>. Sedan är det bara att ändra 0.6 från 0,1-1,0 beroende på hur mycket genomskinlig du vill ha.

/KOD FRÅN OLIVIA/

Kommentarer
Postat av: HANNA

sv: vaaa? :)

2012-03-24 @ 12:27:08
URL: http://hannalovisasol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0