Hemma (varning för långt text inlägg....)



Ja vad ni har lägntat! Nu är jag hemma, och bloggningen ska försöka rulla på dagligen igen. Kom hem i går kväll vid typ halv 12 och hade inte direkt någon lust att blogga då efter en lång bilresa från idre fjäll!
Och 3g kunde man bara drömma om de första dagarna, men sedan när det plötsligt kom ville inte internetdelingen till datorn funka. Och då tog det stopp! Hoppas de allra trognaste läsare är kvar! :)

Ja och ni kanske vill höra lite om mina fyra härliga dagar i idre? Jo men vi hade det kul, kom upp söndag eftermiddag och hämtade ut skidorna, det var fruktansvärt där inne i skiduthyrnings lokalen! Folk över allt en lång kö som sakta ringlade sig fram, och så pjäxor. Pjäxor och jag är inte direkt vänner, dem är hårda och formade för någon som inte finns. Men hur som hellst kom jag därifrån med ett par illgula pjäxor, ett par "mellan" skidor (fattar fortfarande inte varför mamma tyckte att jag skulle köra på dem...) och ett par roliga stavar. Och hjälmsåklart!

Själva veckan gick väl bra, men självklart stötte vi på ett par underliga problem. OCH människor.... Haha vet inte om jag ska berätta det riktigt....

Igår (torsdag) på eftermiddag bytte vi ut skidorna mot.... En nästintill omöjlig bräda! Ja du lästa rätt jag åkte snowboard!  Efter några minuters klagande på att brädan inte alls liknade ett par skidor som jag varit van vid sedan 3 års åldern, stod jag i backen. Jag har åkt förut (i typ 3 timmar) förförra året när vi också var med Alva med co.
Väl i backen var det inte bara vi (Alva, hennes lillebror Axel 9 år, och jag) och världens långsamaste och lågaste knapplift utan också typ 10 andra 2-5 åringar med föräldrar i backen. Man kände sig sådär lagom dukdig när de körde om en i början, när man själv satt på marken och klagade! Men tillslut kom jag ner båda slalom och med ett ett hopp (JA DU LÄSTE RÄTT!) och självklart en förstörd rumpa och svaga handleder som fortfarande tjurar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0